Алматыда білім, ғылым және технологиялар бойынша САМСА конференциясы өтті (ESTEC-2023). Кездесуге қатысушылар "Орталық Азия, Моңғолия, Кавказ және Ауғанстан (бұдан әрі - CAMCA) аймағындағы трансформациялық білім беру және орнықты даму" мәселелерін талқылады. Конференция трансформациялық білім беру CAMCA аймағында тұрақты дамуға қалай ықпал ететінін зерттеу үшін тәрбиешілерді, ғалымдарды, зерттеушілер мен практиктерді біріктірді. "Өңірдің алдында тұрған проблемаларды ескере отырып, өңірдің мәдени, әлеуметтік және экономикалық әртүрлілігін ескеретін білім беру мен дамуға тұтас көзқарасты қолдану өте маңызды", – деп кездесуге қатысушылар атап өтті.
Ашылу салтанатында өзінің құттықтау сөзінде САМСА академиялық консорциумы мен САМСА академиясының президенті, Жапония Цукуба университетінің доценті Мурод Исмаилов, "Біз үнемі даму, экономикалық және саяси аспектілер туралы көп айтамыз, бірақ мұның бәрінің білім беру жағы барлық процестерде маңызды ғылым екенін ұмытпауымыз керек. САМСА аймағының 10 еліне қазір бірлесіп алға жылжу маңызды, өйткені бұл жағдайда ғана біз қиындықсыз прогреске қол жеткізе аламыз".
Орталық Азия және Кавказ институтының төрағасы Фредерик Старр қатысушыларды "қарапайым мамандар" шығарылымын қайта қарауға шақырды: "Орталық Азия тұрғындары үшін "маман" сөзі ерте жастан таныс. Орыс тіліндегі бұл сөз ағылшын тілінен маңыздылығы мен маңыздылығымен ерекшеленеді. Сіз үшін маман-ол жұмыс істейтін сала туралы бәрін білетін адам және ол қателесе алмайды. Тек терең пікірлер, аналитика қажет мамандарды жоғарылату арқылы сіз надан қызметкердің нәтижесі бойынша аласыз. Мен барлық қатысушыларды әдеттегі "мамандарды" бітіруді тоқтатып, "білімді адамдарды" тәрбиелеуді бастауға шақырамын. Біздің бүгінгі міндетіміз - "білімді адам"нені білуі және білуі керек екенін түсіну. Маған сеніңіз, мұның бәрі ғылым мен технологиядан асып түседі, бірақ мәдениетке, бәрінің тарихына терең енеді".
Қазақстан – Британ техникалық университетінің ректоры Маратбек Габдуллин оқу орнындағы білім, ғылым және Бизнестің бірігуі-біздің қоғамдағы орнықты даму, инновациялар мен прогресс үшін қажет нәрсе екенін атап өтті: "Білім-бұл прогрестің негізі, және Біз біліммен, идеялармен және тәжірибемен алмасудың арқасында біз өз халқымыздың әлеуетін ашып, қоғамдарымыз үшін жақсы болашақты қалыптастыра аламыз. Біз бұл конференцияның қорытындылары CAMCA аймағындағы проблемалар мен мүмкіндіктер туралы түсінігімізді байытып қана қоймай, бізді алға жылжытатын практикалық стратегияларды шабыттандыратынына сенімдіміз". Сондай-ақ, университет ректоры ҚБТУ 15-16 маусымда Алматыда өтетін САМСА Өңірлік Форумының көрмесіне қатысатынын мәлімдеді, онда ЖОО өкілдері CAMCA өңіріндегі инновациялық білім беру бағдарламаларымен, озық зерттеу бастамаларымен және проблемаларды шешумен бөлісе алады.
21 ғасырдағы мұғалімнің шеберлігі туралы көрнекті ғалым, автор және жаттықтырушы Алишер Файзуллаев айтты. Оқытудың маңызды факторы ретінде ғалым өзінің тәжірибесімен және оқытудағы бақылауларымен бөлісе отырып, "креативтілікті" атап өтті: "Біз белсенділікте жұмыс істеуіміз керек, студенттерді қызықтыруымыз керек, оларды біріктіру үшін оларға қызықты идеялар беруіміз керек. Шығармашылық атмосфера бізге көбірек білім береді. Дәстүрлі білім беруде білім беру орталығында мұғалім тұрады-ол судья рөлін, "білімді" рөлін атқарады. Бұл позициядағы оқушы пассивті рөлде қалады. Мұндай оқыту шығармашылыққа жол бермейді. Бірақ біз көптеген әсер ететін дәуірде өмір сүріп жатырмыз тыс және шығармашылық ойлау, жаңа идеялар қажет. Студенттерге сабақ бергенде, барлық ірі корпорациялар тек шығармашылық тесттер арқылы жұмысқа қабылданатынын ұмытпаңыз! Қоршаған орта да маңызды. Студенттердің іс-әрекет еркіндігін шектемеңіз, оларға зерттеуге, өз бетінше оқуға мүмкіндік беріңіз. Керемет мұғалім сапалы бағалайтын адам емес, тыңдайтын және біріктіретін адам!”
Конференцияның ашылуына Берклидегі Калифорния университетінің өкілдері Эллинор Арзбахер, Ану Тирунараянан, Николь Паркер қатысты. "Тұрақты және әділ болашаққа арналған шешімдер" жобасының бірлескен үйлестірушілері АҚШ-та экологияға қатысты білім беру бағдарламаларының қалай дамып жатқаны туралы айтты. Калифорния университетінің студенттері Қоршаған ортаны қорғау процестері мен зерттеулеріне қатысады, өйткені барлық дәрістер интерактивті форматта өткізіледі. "Бүгінгі таңда АҚШ-та да, Орталық Азия елдерінде де экология туралы айту, көрнекі түрде көрсету, студенттерге өз бетінше эксперименттер жүргізу маңызды, өйткені әйтпесе олар жыл сайын болып жатқан апаттардың маңыздылығы мен себептерін көрмейді. Біздің білім беру бағдарламамыздың тәжірибесінде біз студенттерді тыңдаудың қаншалықты маңызды екенін білдік, өйткені олар әрқашан қоршаған ортадағы мәселелерді шешудің креативті көзқарасына ие", - деп атап өтті Берклидегі Калифорния университетінің өкілдері.
Сонымен қатар, конференцияда негізгі баяндамалар мен презентациялар ұсынылды, олар келесі тақырыптарды қамтыды:
- Оқыту мен оқытудың инновациялық тәсілдері
- Тұрақты даму мүддесі үшін STEM-білім беру
- Ауылдық жерлерде білім беру және дамыту
- Білім беру мен дамудағы технологияның рөлі
- Инклюзивті білім және әлеуметтік келісім
- Трансформациялық білім беру және тұрақты даму мүдделеріндегі саясат және басқару.
Өткен конференция CAMCA аймағы үшін өте маңызды. Аймақ география, мәдениет және әлеуметтік-экономикалық жағдайлар тұрғысынан әр түрлі, бұл білім мен дамуға біртұтас көзқарасты қажет етеді. Ағымдағы мәселелерді ескере отырып, неғұрлым инклюзивті және тұрақты қоғамдар құрудың шұғыл қажеттілігі бар. Трансформациялық білім осы мәселелерді шешуде және тұрақты қауымдастықтар құруда шешуші рөл атқара алады.